2017-es Spirituális Fesztivál ― Szvámi Ritaván üzenete és meghívója

Minden nyáron, a Guru Purnimát megelőző 40 napos időszakban a szádhakákat (gyakorlókat) várja a Spirituális Fesztivál, hogy annak keretében ki-ki elmélyítse szádhanáját (spirituális gyakorlását). 2017-ben a 40 napos Spirituális Fesztivál május 31-én kezdődik és július 9-én, a Guru Purnima napján zárul.  Ezt a 40 napot mindenütt megünnepelhetjük, bárhol a világon. A fesztivál alkalmat ad arra, hogy kontempláljunk (és másokkal beszéljünk) arról, hogy milyen sokféle módon lehet részt venni az ünneplésben.

Amikor az alábbi útmutatást áttekinted, és meghozod vállalásaidat, kérlek, tartsd tiszteletben határaidat. A kisebb célok sorozatában elért siker nagyobb megtisztuláshoz vezet, és több lehetőséget teremt a jövő évre. Mérlegeld kapacitásodat, és ne törekedj arra, hogy mindenáron „időre” befejezd a gyakorlást. Ne feledkezz meg a családi kötelezettségeidről ez idő alatt sem.

Ahogy Szvámi Ritaván írta, „A Guru Purnima ünneplése a szavak mögötti öröm, a mély csönd, amely a teljességet és a szentséget visszhangozza. Az a teljesség, amely a választ adja törekvéseinkre, sóvárgásainkra, és felfedi életünk célját, ami nem más, mint konfliktustól mentes szívvel és a megosztottságot meghaladó, egységes elmével élni és szeretni.

Ha szívesen részt vennél a júliusi programokon a Swami Rama Sadhaka Gramá-ban.

 Mely, a következőkből áll:

(1) Guru Purnima elvonulás június 30. és július 9. között,

(2) Mahá Szamádhi évfordulós elvonulás július 8. és 16. között, és

(3) Szvámi Véda Mahá Szamádhijának második évfordulója július 14-én.

Talán áttekintetted már Szvámi Véda javaslatait és tanításait a „Sadhana in Applied Spirituality” című könyvében, és Szvámidzsi 2013. március 9-én kiadott tanítását is a „következő öt évre, illetve az életünk végéig szóló” gyakorlásról. (ha elszeretnéd olvasni kattints ide) Folytasd ezt a házi feladatot, amit 2013-ban kaptál.  Ha pedig még nem kezdtél el gyakorolni, talán pont most van itt az ideje.

A Nemzetközi Jóga Nap június 21-én lesz, ha ezt is meg akarod ünnepelni, Szvámi Véda Nemzetközi Jóga Napi üzenete itt olvasható.

Ez alatt a 40 nap alatt a gyakorlók számtalan módját választhatják a gyakorlás elmélyítésének és/vagy életmódjuk kedvező megváltoztatásának. Néhány ezek közül:

  1. A meditáció- és a dzsapagyakorlás elmélyítése
  2. A napi jógagyakorlás néhány más területének elmélyítése finomtest relaxációkkal és pranajamákkal
  3. Egy inspiráló könyv tanulmányozása, és az abban alkalmazott elv vagy gyakorlat használata
  4. A jóga egyes részeinek kiművelése, mint a jama-nijama elv. („Ezek a jama és nijama elvek a spiritualitás fejlesztésének igazi eszközei. Amikor az elméd ezen elvek állandó alkalmazásának és kiművelésének révén kivilágosodik és megtisztul, akkor úgy találod majd, hogy problémáid egyre kevésbe nyomasztanak.” – Pandit Usharbudh Arya (a későbbi Szvámi Véda)
  5. Az elme pozitív megnyilvánulásainak kiművelése olyan gyakorlatokon keresztül, mint a négy helyes nézőpont (a brahmavihárák: a barátságosság a boldogok irányában, az együttérzés a boldogtalanokkal, az öröm az erényesek felé, és közömbösség a gonosszal szemben), vagy a kellemes elméjűség révén (csitta praszádana – az elme megtisztítása és kellemessé tétele)
  6. Életmódbeli változtatások a természeti környezet tiszteletben tartására – a zaj csökkentése, kevesebb fogyasztás, faültetés, az életmód leegyszerűsítése
  7. Egészségesebb választások a napi rutinban, a táplálkozás, az alvás, a gyakorlás és a meditáció pontossága terén
  8. Finomítani a családdal, barátokkal, munkatársakkal való kapcsolatot

 

SZVÁMI VÉDA JAVASLATAI A SPIRITUÁLIS ELMEMEZŐ STABILITÁSÁRA

Hagyd az önzetlen szolgálatod növekedni, „mindegy hogy egy vagy öt százaléknyi, vagy bármennyi. Növeld az időt és energiát, amit mások ÖNZETLEN szolgálatára fordítasz. Ez az első konkrét tett, amivel indíthatsz.

Finomítsd a személyes gyakorlásodat, mint

  1. Koncentrálj jobban a kilégzésekre. Ez segít elérni az erőfeszítésmentes 2:1-es légzést
  2. Olvasd el az Elmemező: Istenek játszótere, valamint a Spirituális fejlődés jelei című szövegeket
  3. Tartsd a szokásos meditációs idődet. Azon kívül bármely más időpontban is ülhetsz
  4. Ne felejtsd a 2-3 perces légzéstudatosító szüneteket sok-sok időpontban napközben
  5. Készíts tanulási és gyakorlási tervet magadnak

Ha bizonytalanságok vannak az életünkben, ezek nem a körülményeink miatt jelentkeznek, hanem mert az elménk változékony. A stabil elme olyan, mint a puha, finom fodrozódás egy csendes tavon, amely minden külső körülményt megszilárdít.

Egy csoport spirituálisan elkötelezett ember tagja lehet egy nagyobb szilárd elmemezejű csoportnak, a szanghának. Mindnyájan tagjai vagyunk egy globális hálózatnak a Tradícióban, és mindannyian folyamatosan harmonizáljuk a közösség elmemezejét a saját átalakulásunkon keresztül, így a missziós munka sikeresen megvalósul.

„Mindannyian álmodunk,” Szvámi Véda mondta ezt, „egy békés világban való élet lehetőségéről. Ez a törekvés csak akkor tud megvalósulni, ha ezt először a saját bensőnkben, én-önmagunkban (a szelfben), az átmanban, az elme békés otthonán belül tudjuk megvalósítani. Ez spirituális utazásunk lényege, ez a jóga, ez a meditáció, ez a béke a családban, amely aztán kiterjedve világbékévé válik. Szükséges, hogy éberen őrködjünk, hogy tisztán, egyszerűen és békésen tartsuk az elménket, hogy úgy fejlődhessen, hogy megfelelő környezetet biztosítson megvilágosodott elménknek. Folyamatos fejlődésre van szükség bennünk ahhoz, hogy a világ a béke elérése felé léphessen.”

„Szőjük meg életünkben és spirituális családunkban, az AHYMSIN-ban a spiritualitás anyagát”, írja Szvámi Ritaván. Arra kér bennünket, hogy beszélgessünk és kontempláljunk az alábbi négy elvet alkalmazva:

  • holisztikus és spirituális hozzáállás megőrzése az életünkben
  • a nem erőszakos nézetek kiművelése maguk finomságában
  • az idősek bölcsességének tiszteletben tartása
  • a fiatalság érett elgondolásokkal, jótékony útmutatásokkal, és az életről szóló tanításokkal való ellátása

A SPIRITUÁLIS ELMEMEZŐ MEGALAPOZÁSA

(További Spirituális Fesztiváli útmutató)

Prajas-csitta és csittapraszadana az önvizsgálaton, meditáción, szádhana-gyakorláson és mantra dzsapán keresztül.

  • Tudatosság és önvizsgálat fenntartása a nap során. Vizsgáljuk meg a gondolatokat és érzelmeket kérdezve önmagunkat: „Milyen hibát követtem el?”
  • Hol voltak félelemteli vagy agresszív gondolatok/szavak/cselekedetek, kérdezve: „Mi volt az bennem, ami ezt a választ vagy cselekedetet váltotta ki?”
  • „Milyen jó dolgot kellett volna megtennem, amit elmulasztottam?” – kedvességgel és együttérzéssel helyettesítve a negatív hozzáállást. (Vesd össze Szvámi Véda Jóga Szútra kommentárjának, I/33. Szakaszával – a csittapraszadana tárgyalásával)
  • A nádi sódana (energiacsatornák tisztítása) gyakorlása naponta háromszor
  • 1-3 mala kör a személyes mantrából naponta
  • Bárkiről szóló kritikus gondolat esetén 11 Gájatrí ismétlés
  • Nehéz napi helyzetekben, vagy minden két órában 2 perc ülés, vizsgálva a levegő áramlását az orrnyílásoknál és a személyes mantra ismétlése
  • A Gurur Brahma ima és a reggeli és esti imák ismétlése
  • A szamszkárák és tetszőleges gondolatok felajánlása a belső Gurunak
  • A nem én-tudatos meditációba lépés kísérlete
  • Óm Tat Szat Brahmarpanam Asztu – ajánld fel imáid mások megvilágosodásáért és boldogságáért
  • Utolsó alvás előtti gondolatod legyen a Gurur Brahma ima, és lépj meditációs állapotba elalváskor. Alvásod meditációvá válik. Ébredj jóga nidra gyakorlással, vagy egyszerű légzéstudatosítással
  • Vegyél részt a Telihold-meditációkon
    „A Telihold-meditáció lehetőséget ad számunkra, hogy összegyűljünk és kapcsolatba lépjünk az univerzális elmemezővel, amely egységet, békét, és szeretetet hoz. Merülj csendbe, kilégzéssel engedj el, belégzéssel fogadj el, bocsáss meg és töltekezz megtisztult szívvel és elmével, fogadva a Guru-vonal áldását.”- Szvámi Véda

 

HATHA JÓGA

  • Gyakorolj hatha jógát, hogy megtisztítsd a testet, a lélegzetet és az elmét. Gyakorolj Szúrja Namaszkárt (Napüdvözlet) a 40 nap során. Kérlek, olvasd el a Szvámi Véda által A hatha jóga filozófiájában írtakat az ászanáról mint önátadásról. Gyakorold az ízületi és mirigygyakorlatokat. Használj bármilyen ászanagyakorlatot, amelyet mint kapcsolaterősítést vállalsz a Guru-vonallal, amelyből az áldás áramlik.

 

ÉTKEZÉS

  • Ha lehetséges, ne egyél egyedül. Végy egy kis ételt, és add a társaságodnak vagy munkatársadnak. Ha ez kínos és szociálisan megvalósíthatatlan, ajánld az első adagot a Világegyetem Nagy Pránájának
  • Ismételj áldást
  • Egyél öt falattal kevesebbet, mint ami elég lenne, hogy megtöltsd a hasad
  • Ne egyél szilárd ételt este kilenc után. Egy pohár folyadék belefér. Speciális orvosi és egészségügyi helyzet kivétel. A teljes böjt nem ajánlott
  • Próbáld meg elkerülni a húst és halat ez alatt a hónap alatt, bár felszolgálhatod a családodnak.

 

EGYÉB GYAKORLÁST ELMÉLYÍTŐ TANÁCSOK

  • Határozz el egy hónap cölibátust, de csak partnered támogató egyetértésével
  • Írj személyes feljegyzéseket a személyes életedben tapasztalt finomabb erőszakról pl. igazságtalanul éles hang, erőszakkal megszerzett tárgyak és más élőlények jogainak tiszteletben nem tartása
  • Ajánld fel havi bevételed 10%-át és plusz egy forintot jótékonyságra, választásod szerint a szokásos elkötelezettségeiden túl. E kelet-nyugati adózási tradíció révén megtanulható az örömteli adás áldozata
  • Keresd a módjait, hogy csökkentsd vagyontárgyaidat, vásárlásaidat, energiafelhasználásod legalább tíz százalékkal
  • Győzd le a haragot, lustaságot és az önző gondolatokat
  • Fogadd meg, hogy külön-külön extra szeretetet adsz a családodnak és azt, hogy eljutsz másokhoz, legyőzve a gátlásaidat és a félelmeidet
  • Végezz csendgyakorlatot. Ezt lehet úgy, hogy megfigyeled a mindennapi életben a beszédedet, hogy vajon nem használsz-e több szót, mint amennyi szükséges, nem beszélsz-e hangosabban, mint amennyire szükséges és hogy vajon a hangod és a tónusod pozitív visszhangot kelt-e a hallgatóban. Vállalnod kellene egy félnapi vagy annál hosszabb csendet. „A csend nem csupán a beszéd hiánya. Ha csak a beszédtől való tartózkodás lenne, akkor az akár érzelmi és spirituális kárt is okozhatna. Ha valaki önmagával töltött, az nincs csendben. Töltsd meg magad a meditációval. Töltsd magad kontemplációval. Töltsd magad a mantráddal.” Szvámi Véda Bharati
  • Tarts egy-két vagy több nap személyes elvonulást

 

EGYÉB MEGFIGYELÉSEK

  • A Guru Purnima napján tervezd el, hogy egyéb öntisztításos megfigyeléseket vállalsz

 

A SPIRITUÁLIS GYAKORLÁS KÉRDÉSEI

A spirituális gyakorlással kapcsolatos kérdéseket az AHYMSIN Adhyatma Samitibe, vagy a Spiritual Committee-be lehet küldeni.

 

 

Hivatkozások:

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=228&qid=26608

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=229&qid=26608

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=230&qid=26608

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=231&qid=26608

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=232&qid=26608

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=233&qid=26608

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=234&qid=26608

http://ahymsin.org/main/administrator/components/com_civicrm/civicrm/extern/url.php?u=235&qid=26608

Térkép betöltése...

Helyszín
Indiai ashramok: Swami Rama Sadhaka Grama Ashram


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.