Hosszabb meditáció

  1. Ülj olyan egyenesen, ahogyan csak tudsz, egy sima, szilárd, de párnázott felületen.
  2. Lazítsd el a homlokod.
  3. Lazítsd el arcod és tested izmait.
  4. Vidd a figyelmed légzésedre.
  5. Lélegezz lassan, finoman, simán, egyenletesen, minden hang és bármiféle ritmusváltás nélkül.
  6. Érezd a levegő érintését és áramlását az orrjáratokban.
  7. Ne hagyj szünetet a légzések között; amint az egyik légzés befejeződött, kezdd el érezni a következő légzés áramlását és érintését az orrjáratokban.
  8. Néhány légzés után válassz egy a te hagyományod, vagy vallásod által kedvelt Istennevet, vagy egy szent, de rövid kifejezést vagy imát, saját hagyományod szent irataiból.

Néhány javaslat:

  • akik a himalájai hagyományt szeretnék követni, belégzésre használhatják a szó hangot, kilégzésre a ham hangot, a ham-szó szünet nélküli köreiben a légzéssel együtt
  • a szikhek használhatják: Vaah-e-guru
  • a muszlimok használhatják az Allah szót
  • A keresztények használhatják az alábbiakat:
    Jézus, Üdvözlégy Mária, Maranatha (arám), Kyrie eleiszon (görög)
  • A Mazdaznan követői (zarahusztriánusok, párszik) használhatják az alábbiakat:
    Ahura Mazda, Ahú va irjó, Esham vohu, de a teljesen kezdők számára a Mazdaznan hagyományban leginkább a következő kifejezés ajánlott: Vohu mano
  • A dzsainok használhatják a következő kifejezéseket: Om, Om hrím, Hrím arham
  • Akik jobban kedvelik a teljes nirgunát, a transzcendentális, tulajdonságokon túli istenséget, használhatják magában az Om mantrát
  • A buddhisták a Buddho szóval kezdethetnek
  • Ha nem hiszel az istenség semmilyen formájában
    vagy spirituális inkarnációban, akkor kilégzésre gondold, hogy e-e-e-e-e-e-gy, belégzésére gondold, hogy k-e-e-e-e-tt-ő-ő-ő-ő-ő szünet nélkül számolva ezen a módon, a légzéssel együtt
  1. Kilégzés, gondolj a választott kifejezésre, belégzés, gondolj a választott kifejezésre. E kifejezésnek nem a szájból, vagy a nyelvből kell fakadnia, hanem kizárólag az elme
    működéséből
  2. Ne legyen szünet sem a légzések között, sem az ugyanazon kifejezés gondolatának megszakítatlan áramlásában
  3. Amint tudatosul benned, hogy elvesztetted az áramlást és más gondolatok keltődnek fel benned, kezdd el újra ugyanezt a folyamatot
  4. Ülj olyan hosszan, amilyen hosszan szeretnél. Hagyd, hogy elméd csendessége folytatódjon azután is, amikor befejezted a gyakorlást
  5. Ha csak két-három perceket gyakorolsz ezen a módon, többször naponta, finom változásokat fogsz észlelni magadban
  6. Bármit is teszel ismétlődően az elmével, az az elme szokásává válik; nyugtasd le az elmét újra és újra, és az vissza fog térni eredeti nyugodt természetéhez

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.