Szvámí Véda – V. előadás 1. rész

Az egyik módja annak, hogy tovább haladjunk az, hogy továbbra is eljöttök ide.

Ne mondjátok, hogy “Szvámídzsí csendben van, ki fog most tanítani bennünket?” Hadd válaszoljam meg ezt a kérdést is.

A bandzsan fa alatt, a fiatal Tanító (aki jelen esetben a Kozmikus Tanítót jelenti, Dakshinamurtit) a fiatal Tanító csendben ül, és az idősebb tanítványok körülötte ülnek. A csend a Tanító tanítása, és a tanítványok kétségei eltűnnek. Ez a Jóga Tradíció.

Más tanítók fognak tanítani benneteket, és ha elakadnak, meg fognak kérdezni engem. Egyébként pedig, tételezzük fel, hogy ma meghalok. Akkor ki fog tanítani benneteket? 80 éves vagyok. A Tradíció tanít benneteket, nem én. A Mesterem tanít benneteket, nem én. Az Erők tanítanak benneteket, vezetnek benneteket és elvisznek benneteket a Tanítás forrásához. Nem saját akaratból jöttetek ide. Azért jöttetek ide, mert  az Erők ide vezettek benneteket. Létrehozták azokat a körülményeket, létrehozták azt a környezetet, azokat az eszközöket, azt az akaratot bennetek, azt a vágyat bennetek, hogy gyertek. Az, aki ezt megtette bennetek eddig, ugyanaz az Erő fog tanítani benneteket ezen túl is, túl a fizikai eszközökön.  Feltettétek azt a kérdést 30 évvel ezelőtt, hogy ki fog tanítani benneteket? Valaki mégis tanított.

A kurzuson eddig a spirituális fejlődés és a meditációs fejlődés jeleit beszéltük meg, és adtam nektek néhány iránymutatást. Először is, vannak a kérdések, mint ez itt (egy papírt tart a kezében kézzel írott kérdéssel) ahogy elmagyaráztam, amikor a Fény, az Energia, az Erő megjelenik benned, ne kérdezd, hogy “Mit csináljak ezután?” Csak végezd azt, amit eddig végeztél. Amit tapasztalsz, azt a Belső Mestered adta neked. Menj bele a tapasztalatba, és pihenj meg benne,  abban a pillanatban.

Utána ne kérdezd, hogy “Ez egy jó tapasztalás volt, hogy tudok visszatérni hozzá? Mit tettem, aminek köszönhetően ez a tapasztalás megtörtént? Mit tegyek ezzel az erővel bennem?”

Te semmit nem teszel. Az Erők teszik. Ki vagy te? Még a spirituális életedben is folytatnod kell ezt az én, én, én hozzáállást? Hagyd, hogy az erők vigyenek téged! Kövesd őket! De győződj meg róla - és ez nagyon fontos, - hogy nem a tudattalan elmédben rejtőző érzelmekből főzöl ki valamit! Amikor ezek az érzelmek indítanak be valamilyen idegi vagy pszichológiai folyamatot benned, akkor az nem a spirituális fejlődés jele. És erre nagyon oda kell figyelned.

Bárhová is érkezel meg a gyakorlásoddal, ne mondd azt, hogy “Nos, most láttam Istent, már nagy Szent vagyok. “ Az emberek látnak egy kis villanást és már azt hiszik, hogy az egész Istent látták, és nagy prófétának érzik magukat. Elszomorít, amikor azt látom, hogy annyira sok ember írja ki a neve mögé, hogy jógarisi, vagy jógácsárja. Engem úgy neveltek fel, hogy a risikre a szatja jóga szemszögéből nézzek. Hol vagyunk mi hozzájuk képest? Szóval ne hagyd, hogy az egód közbelépjen.

De máskülönben, ha amit átélsz, az egy tiszta spirituális tapasztalat, akkor menj oda, ízlelgesd, merülj bele, itasd át magad vele. Ha ez egy egyszeri villanás, fogadd áldásként, hálával. Ne küzdj azért, hogy megismételje magát. Az Erők fogják eldönteni. A benned lakó Guru Erő fogja eldönteni, hogy visszatér-e vagy sem.

Ha állandóvá válik, csak merülj bele, menj vele, áramolj vele! Mit jelent valamit megismételni, – ezt már korábban is mondtam neked. Bizonyos dolgok megtörténnek, bizonyos dolgok meg fognak történni a testedben.

A tested rugalmasabbá válik. Ha feszültség van a testedben, nem fejlődtél spirituálisan. Ha fejlődsz spirituálisan, a tested rugalmassá, alkalmazkodó képessé válik. Az ászanák természetes módon történnek meg számodra, ahogy ezt elmagyaráztam A hatha jóga filozófiája című könyvemben. A sziddhászana magától létre fog jönni még akkor is, ha a széken ülsz. Valami történi fog a belső energiák áramlásával, ami arra késztet majd, hogy keresztezd a lábadat. Úgy fogod érezni, hogy “Ez az ülés nem kényelmes, kereszteznem kell a lábamat, hogyan csináljam?” Meg fog történni és a sziddhászana magától létrejön. Szvámí Ráma azt tanította nekünk, hogy a sziddhászana a legjobb ászana a meditációra.

A sziddhászana létrejön, a gerinc természetesen egyenessé válik. A gerinc hajlamává válik, hogy egyenes legyen. És akkor nem kell azt kérdezgetned, hogy egyenesen ülsz-e vagy nem ülsz egyenesen? Az energia, ami benned van, felhúz és kiegyenesít téged. Lehet, hogy görnyedten ülsz az elején, de ahogy elkezded a mentális gyakorlásodat, lassan a test kiegyenesedik, mert valami belülről kiegyenesíti a gerincedet. Természetes hajlamává válik a gerincnek, hogy egyenes legyen. Nem erőfeszítésből, nem tréningnek köszönhetően.

A múlabandha és az asviní mudrá természetes módon megtörténnek. Mindannyian ismeritek a múlabandha és az asviní mudrá fogalmát. Ha nem, akkor eddig mit csináltatok? És mit tanítottak nektek a tanítóitok?

Tehát a múlabandha és az asviní mudrá természetes módon megtörténnek.

Egy idő után a nyelv magától odahúzódik a szájpadlás felső falához és a kécsári mudrá természetes módon létrehozza önmagát. Nem kell erőfeszítést tenned. Amikor a múlabandát és a kécsári mudrát erőfeszítéssel végzed, feszültséget hozol létre azon a területen. Amikor természetesen történik meg, a belső, természetes folyamatoknak köszönhetően, akkor ilyen feszültségek nem merülnek fel. Sok embert láttam, akik a kécsári mudrát megpróbálták akaratlagosan létrehozni és teljesen be volt feszülve az állkapcsuk. Nem ez a módja.

Amit mi tanítunk, az a szahadzsa útja. A szahadzsa útja. A dolgok maguktól, könnyedén történnek meg, a benned ébredő Erőknek köszönhetően, erőfeszítések és technika alkalmazása nélkül.

A technikák, ahogy ezt is elmagyaráztam a könyveimben, csak a test előkészítésére szolgálnak, hogy képes legyen befogadni ezeket az erőket és ezen erők áramlását. Arra készítenek fel, hogy amikor ezek az Erők elkezdenek áramolni benned, a test ne álljon ellen nekik. Jelenleg a tested ellenáll nekik. Ezért nem történik semmi. Mert nem edzetted meg a tested, hogy befogadja ezeket az Erőket, amik rugalmassá és alkalmazkodó képessé tesznek téged. Szvámí Tat Szat sokkal többet tud tanítani nektek erről. Az Erők áramlásáról. Szóval ezek a dolgok természetes módon megtörténnek benned. A rekeszizom légzés természetes módon megtörténik, erőfeszítés nélkül. A légzésed lelassul. A légzésed lelassul, és a légzésed lelassul… Magától.

Ahogy a légzésed elkezd lassulni, lassan elkezded megérteni és megtapasztalni a légzés 5 elemét. A föld elemet, a víz elemet, a tűz elemet, a levegő elemet és a tér elemet. A légzés 5 elemét. A légzés 5 állapotát, ami nagyon szorosan összefügg a csakra rendszerrel. Hadd egészítsem ki az előző részt. Vannak speciális szövegek – Szvámí Ráma gyakran beszél róluk, nem mond túl sokat, de azért adott néhány iránymutatást a Tűz és Fény útja című könyv két kötetében. Vannak különleges szövegek, melyeket Szvárá Sásztraként, Szvárá Vidjáként ismernek. Furcsa módon a szvárá légzésritmus jelent és a szvárá szó magánhangzót is jelent. És itt jön be a képbe a csend. De ez egy teljesen más téma.

A másik dolog, amire törekedned kell, annak a képessége, hogy megváltoztasd a szvárádat. Például a mi Vidjartink ül itt előttem, neki a bal orrjárata aktív – ellenőrizd le! Bal orrjárat. Most meg kell tanulnod megváltoztatni, és ez egy teljesen más tudományág.

De nem azért ülök itt, hogy elmondjam kinek melyik orrjárata aktív. Nagyon fontos, hogy hogyan változtassuk meg az orrjárat aktivitását. Szvámí Ráma adott ezzel kapcsolatban tanításokat néhány könyvében és szóban is adott iránymutatásokat. Én is tanítottam ezt a témát.

Ezt követi a szusumna légzés, amikor mindkét orrjáraton át egyenlő erővel áramlik a levegő. A technikák és  a koncentráció segítségével tréningezed magad. Az ászana, a pránajáma, a mudrá, a koncentráció technikáján keresztül képzed magad, hogy amikor az Erők áramlanak, a tested ne álljon ellen nekik. Ez a lényeg. De ha csak folytatod a meditációs gyakorlásodat, ezek az Erők akkor is megtörténnek. Ha tényleg meditálsz. Ha komoly szádhaka vagy.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.