Szvámi Véda – VI. előadás 1. rész

Ma folytatom a spirituális és meditatív fejlődés témáját, azt, hogy mi is történik, amikor haladsz az ösvényen, ahogyan egyre többet tapasztalsz.

Már beszéltem nektek a három “tünetről”, jelről, azokról az érzetekről, amelyek a csakrákban jelennek meg. Persze ez nem minden, csak nagyon röviden érintettük ezt a témát. Mindazonáltal, amikor ez a három érzet megjelenik, három fő gyakorlat van, amelyet végezhetsz– sokkal több van valójában, de kezdetnek ez a három jó.

Az első az, hogy érzékeled, ahogyan a lélegzet ki- és beáramlik a csakrán keresztül. A második az, hogy azt érzékeled, ahogyan a lélegezet ebből a csakrából emelkedik fel és ebbe a csakrába száll le. És a harmadik az, hogy mindkét légzésmóddal együtt érzékeled, ahogyan a mantrád felbukkan, megjelenik az adott csakrában. Ezzel a három gyakorlattal kezdd. Ezekkel biztonságosan kísérletezhetsz, de a legjobb minden esetben beszélni a meditációs vezetőddel.

Beszéltem nektek az érzetekről és a tünetekről. Nem tértem ki azonban mindenre. Példaképpen, vannak, akik a hang megjelenését tapasztalják, belső hangok zendülését abban a térben, amelyet úgy hívunk, hogy „brahmara gúha”, a méhek barlangja, a fej jobb felében, a jobb fül belsejében. Lehet az is, hogy egyesek az „anáhata nádát “, a meg-nem-zendített hangot hallják az „anáhata csakrában”, a szív csakrában. De ne kezdj képzelődni és fantáziálni! És emlékeztesd magad minden alkalommal, amikor megtapasztalsz valamit, hogy ez még nem a teljes megvilágosodás. Még nem lettél „jóga-ácsárja” és „jóga-risi” és meditációs mester.

Van egy egyszerűbb módja annak, hogy meditációs mesterré válj! Amikor hazatérsz Risikésből, lépj kapcsolatba egy PR céggel. Kérd meg őket, hogy kezdjenek téged meditációs mesterként reklámozni, aki visszatért a Himalájából a képzéséről, és nagyon gazdag leszel. Ez egy módja annak, hogy meditációs mesterré válj. Ez a káli juga útja! De vannak közöttünk, akik visszafelé tekintenek, messze-messze vissza és a szátja juga tudatosságában élnek, és próbálják távol tartani maguktól ezt a káli jugát, amennyire csak lehetséges. Ha van valami igaz, amit adni tudsz, a világ fog eljönni hozzád, mert olyan leszel, akár egy mágnes.

Visszatérve a hang megtapasztalásához, vannak módjai annak, hogy egy ilyen tapasztalatra reagáljunk. De most nem azért vagyok itt, hogy a „náda jóga” titkait tanítsam meg neked. A náda jógába csak egy vagy két embernek adtam beavatást életem során.

A fény megtapasztalása a következő. A fény megtapasztalása leggyakrabban a szemöldökök közötti központban vagy a fejen belül történik meg. Nagyon sok fajtája van a fény megtapasztalásának. Lehet egy fehér fény, lehet egy kék fény vagy lehet egy vörös fény, és mindnek megvan a maga jelentése. Van több is, ha ambiciózus vagy, és ha megvannak a céljaid a szádhanád következő 25-50 évére. Ha valóban komolyan veszed a gyakorlásodat, ezek a dolgok maguktól meg fognak történni. Eljön az az idő is, amikor minden egyes nádi, mind a 72.000 energiaáram úgy jelenik meg, mintha a fényesség sugarai lennének. De ennyi elég ebből a témából, mert jelenleg számodra ez csak egy nagyon drámai spekuláció.

A következő az illatok megtapasztalása. A fény kérdésére jóval ezelőtt, az 1970-es években a minneapolisi meditációs központban tartottam egy előadást, amelynek az volt a címe, hogy a „Fény forrásai”. Honnan erednek ezek a fények? Megkérdezheted Szvámí Ritavant, hogy elő tudja-e ásni ezeket a felvételeket, és amikor ennek a sorozatnak az átiratát készíted, hivatkozz arra is. Fontos azonban emlékezni arra, hogy nem minden apró fény felvillanása egyenlő a megvilágosodással. Tehát visszatérve az illatok megtapasztalásához. Az illatok megtapasztalása két forrásból ered. Az egyik az, hogy valami egy elektromos vihart vált ki az agy szaglóközpontjában. Több tucat orvos van itt a köreinkben. Ők is megerősítenek majd abban, hogy számos olyan agyi kórkép, állapot van, amikor a betegek mindenféle szagot éreznek, igaz? Ők nem megvilágosult bölcsek. Nem minden megtapasztalás misztikus tapasztalat és nem is rejtélyes. Én egy alapelvet követek. Ha valami megmagyarázható tudományosan, akkor azt nem fogadom el spirituális megtapasztalásként. Ha valamire adható tudományos vagy orvosi magyarázat, azt nem fogadom el spirituális megélésként. És lehetnek olyan tapasztalások is, amelyeknek a tudományos magyarázatához még nem érkezett el a mai tudomány vagy medicina. Ettől függetlenül is lehet tudományos, pszichológiai vagy orvosi állapot. Rendben? Ne engedd, hogy minden apró tapasztalás félrevezessen.

Tehát az illatok megtapasztalásához visszatérve, azt mondtam, hogy két forrása van, valójában három. A „nászágrára” való koncentrálás az egyik. Egy ponton, egy nap, ha erős lesz a koncentrációd. És mi koncentráció alapelve? „Sa tu dīrgha-kāla-nairantarya-satkārāsevito dṛḍha-bhūmiḥ”. Gyakorolj valamit „dirga kála” hosszú időn keresztül, „nairantarája” szünet és megszakítás nélkül, „szatkárá” méltó hittel és tisztelettel, akkor válik szilárdan megalapozottá. Tehát, a nászágrára való koncentrálás és még egy vagy két másik koncentrációs gyakorlat van, amely a mennyei illatok megtapasztalását váltja ki.

De van egy harmadik mód is, amelyet még az ezen a találkozón összegyűltek közül is csak keveseknek volt szerencséje megtapasztalni. Ez az, amikor a sziddhák, a guruk maguk vetítik ki önmagukat az illat formájában, és ily módon adják tudtodra a jelenlétüket, és azt, hogy megáldottak téged.

Tehát ezek a megélések egyszer bekövetkeznek, de ne azzal az elvárással ülj le meditálni, hogy „Mikor fogom már látni a fényeket? Uram, aláírtam veled egy szerződést, és te még nem teljesítetted be a te részedet a fények megmutatásával, a mennyei muzsikát sem engedted még, hogy halljam, sőt még a sziddhák illatát sem érezhettem. Ez a meditáció így hiábavaló.”

 Mi az, amit keresel? Újra és újra elismétlem és itt is elmondom, hogy amit keresel, az nem különféle megtapasztalások. Amit keresel, az a csendes mozdulatlanság. Ennyi az egész. Ha a meditációd a csendes mozdulatlanságba vezet el, amikor meditálsz, és miután felkelsz a meditációs ülésedből, akkor fejlődsz – a csendben.

Az, ahogyan mozdítod a testedet, meg fog változni. Áramló lesz a mozgásod. A tested mindig ellazult állapotban marad, ülhetek itt, ha megvan hozzá a fizikai erőm, és három órán keresztül beszélhetek hozzád, de a testem ilyen egészen ellazult marad. Akármikor letesztelheted ezt rajtam. És a te tested is ellazult marad majd, különösen azokban a pillanatokban, amelyek stresszt váltanak ki. És amikor a mesterek képeznek majd téged, ahogyan engem is képeztek, akkor stresszes pillanatokba helyeznek majd bele, és azt mondják neked, „maradj nyugodt”. Ingerelnek, kihívás elé állítanak, és amikor reagálsz a kihívásra, azt mondják majd, hogy „maradj nyugodt”. „Ó, igen, persze, megint elfeledkeztem róla.”

Tehát sok gyakorlat van, amely a csakrákhoz kapcsolódik, amiről már más alkalommal szót ejtettem. Tartottam egy kisebb találkozót talán egy hónapja, 10-12 kiválasztott tanítóval, akiknek útmutatásokat adtam, és amikor ennek a találkozónak az átiratai megérkeznek hozzád, azokra a tanításokra fognak majd hivatkozni.

A csakrákban vannak „pudzsák” és „jadzsnyák”. Sokan kérdeznek engem a „bindu bédhanáról” erről a teljesen természetes és magas törekvésről, amely az egyetlen ponton keresztül hasítás. Sok alkalommal beszéltem már erről. Az első lépés az, hogy megértjük minden egyes csakra szirmainak a középpontját, majd ezeket a bindukat, (csakra pontokat) egybeolvasztjuk létrehozva az egyetlen mahá-bindut, és utána azt szakítod át. Ez a meghalás művészete.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.